Geaccrediteerde nascholing voor tandartsen
Menu

Over klachten en geschillen in de mondzorg - en de kunst ze te voorkomen

De wetgever vindt het belangrijk dat patiënten toegang hebben tot een laagdrempelige en effectieve behandeling van klachten en geschillen. De Wkkgz regelt die toegang. Zorgaanbieders zijn verplicht een klachtenregeling te hebben en aangesloten te zijn bij een geschilleninstantie. KNMT-leden kunnen patiënten op basis van het lidmaatschap verwijzen naar KNMT Klachtenservice. Aansluiting bij een geschilleninstantie is eveneens via het lidmaatschap geregeld. De KNMT zet bij de klachtbehandeling klachtenfunctionarissen in om de procedure tussen patiënt en tandarts te begeleiden. De tandarts kan tijdens de procedure een beroep doen op een klachtondersteuner. Ook kan een onafhankelijke deskundige worden ingezet. In dit artikel leest u hoe de procedure in hoofdlijnen verloopt. Ook de geschilprocedure bij de SGIM wordt besproken. Tot slot wordt een aantal praktische tips genoemd.

Log in om het volledige artikel te lezen of een reactie te plaatsen

Abonneren

Lees verder

Lid worden

Abonneer nu of word lid om alle artikelen uit het tijdschrift te kunnen lezen.

Lid worden